parlnetのPoE備忘録

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パッチノート更新+RAQ

Patch Notes - Content Update 3.23.0 -- Path of Exile: Affliction - Forum - Path of Exile
 翻訳はRAQならAllocesさんがもうやってるしほっとけば日本語版も出るから割愛する。
 Trans gemについては後日だそうだ。

 目についたものだけコメントする。

RAQ:

Do Micro-Distillery Belts disable a Tincture placed in the 5th flask slot?
No, as Tinctures are not flasks.

 Tinctureはフラスコではないと明言された。これはフラスコスロットを埋めている扱いにならない、というわけではない。
 Micro-Distillery Beltは"Can't use Flask in Fifth Slot"とあり、五番目のスロットでフラスコでないものを使うのはOKということだ。
 でもThe traitorは”Flasks Gain 4 Charges per empty Flask Slot every 5 seconds”なので、チンキ入れてもフラスコスロットは埋まる以上効果は乗らない。
 Umbilicus Immortalisの”Flasks do not apply to you”などもTinctureには乗らないということであり、Tincture効果中はFlask効果中とはみなされないということでもある。TinctureつければSoulthirstでずっとSouleater発動! とかはできないってこと。

Can you reconsider making the new purchasable corpses able to be Desecrated? There is a risk of losing your Spectre by just weapon swapping accidentally, corpse getting eaten by a trigger, etc.
We have a solution to this issue that will prevent Spectres from being lost in Hideouts/Town due to changing items around etc. If you leave town in a way that would cause you to lose your Spectres, they will spawn on the ground around you in the next area you enter. If you lose your Spectre in any way in a hideout, it will spawn as a corpse on the ground. If a corpse is spawned this way, only the owner of the corpse will be able to use Raise Spectre on it.

 買った死体は既存の方法ではプールできない、どっかに記述があったのを俺が見落としてたっぽい。
 Spectreが街やHideoutで死んだ場合は死体となって床に残る。これは元からそうらしい。マップで死んだ場合は死ぬってことだからまあ何の解決にもなってない。Spectreビルドはなしだ。

Do Tinctures apply globally or only to attacks with your weapon?

  • Tinctures will only apply to attacks with your weapon.
  • The stats from Tinctures are not local to the weapon, they are just restricted to only applying to weapon attacks.
  • Tinctures will also work with remote skills that use your weapon, such as Ballistas and Blade Trap.
  • While dual wielding, Tinctures will apply to attacks made with either weapon.
  • Tinctures do not work on minions that are based on your weapon, such as Dancing Dervish.

 チンキ効果は武器攻撃にしか乗らない。また武器のLocal modとして機能する効果もない。Inc Spell dmgとかはないらしい。
 Wardenはスペルキャスターが使えるアセンダンシーではないということだ。
 あ、でもBattlemage's cryみたいなSpell dmgの増減をアタックに適用するタイプのTinctureはありうるってことでもあるな。……来るのか!? Fanaticism型Inqの時代が!

パッチノート:

Updated the following note for Cyclone:
New:
No longer has "First Hit deals 50% less Damage", "Gain 1 Stage every 0.3-0.2 seconds while Channelling", "Lose 1 Stage every 0.3 seconds while not Channelling, +0.1 metres to radius per Stage, or Maximum 3-6 Stages. It now has 10% increased Area of Effect per 0.1 metre additional Melee Strike Range at all gem levels (previously 8%), and a base radius of 1.6 metres (previously 1.1).

 サイクロンの攻撃半径がかなり拡大した。元の文章だと今までの最大チャネリングよりはるかに狭くなっていたらしいので、フォローアップだな。
 自キャラのサイズは0.5mほどなんだっけ?

Updated the following note for Vortex:
New:
Now has a 0.750 second Cast Time (previously instant), and no longer has a Cooldown Time. It can no longer be cast on Frostbolt projectiles, and as such, no longer has 20% less Area of Effect when Cast on Frostbolt or "Can explode from up to 5 Frostbolt Projectiles." It now deals 49 to 73 Cold Damage at gem level 1 (previously 41 to 62), scaling up to 779 to 1169 at gem level 20 (previously 1209 to 1813). It also now has a Mana cost of 13 at gem level 1 (previously 11), and 25 Mana at gem level 20 (previously 20).

 念入りにマナコストまでナーフされるVortexくん。Cold dotに親殺されたのかもしれない、時勢が時勢だからね。

Added the following note for Ethereal Knives:
No longer leaves a Lingering Blade in the ground for every 3 Projectiles fired, and no longer has "Maximum 40 Lingering Blades can be left in the ground at a time" or "Leaves 50% fewer Lingering Blades in the ground if you don't Cast this Spell yourself." It also no longer has 0-19% increased Projectile Speed, a base duration of 6.00 seconds, or the Duration tag.

 Lingering Bladeの生成手段がBlade Fallのみになった。
 でも俺これ多分Trans gemに移っただけだと思うんだよね。